czwartek, 15 grudnia 2022

WIDZĘ CIĘ!

 

"Jeśli widzieliście film Avatar to pamiętacie, że Na'vi, rdzenni mieszkańcy Pandory, zamiast mówić "kocham cię" zwykli mówić "widzę cię". Zobaczyć drugiego to uznać go za kogoś bardzo podobnego do Ciebie, wyjść poza surfowanie i zanurzyć się w Jaźni.
To znaczy więcej niż widzieć drugiego fizycznie. Oznacza to miłosne spojrzenie w drugiego człowieka, ze zrozumieniem, akceptacją i połączeniem naszej wspólnej wrażliwości, człowieczeństwa i Boskości.
Widzę Twój ból. Widzę Twoje mocne strony. Widzę Cię i akceptuję wszystko, co widzę, nawet to, co mi się nie podoba, nawet to, co jest odmienne od moich przekonań. Widzę Twoje światło.⠀
Widzę Cię bez osądzania, bez obwiniania. Widzę Cię poza wszelkimi oczekiwaniami i projekcjami, bo one mogą Cię zniszczyć i ukryć Twoją najgłębszą tożsamość. Widzę Cię we wszystkich Twoich wymiarach i w bogactwie wszystkich Twoich doświadczeń.
Widzę Cię, jest to mój sposób na bezwarunkowe przyjmowanie Cię, a czyniąc to, pozwalam Ci widzieć i przyjmować Cię takim, jakim jesteś. Widzę Cię oznacza pozwolić sobie na promieniowanie, bez filtrów, bez masek i bez lęków.
Kiedy mówię "widzę cię", puszczam w niepamięć moje osądy, moje uprzedzenia, aby zobaczyć Cię prawdziwie, całkowicie, takim, jakim jesteś naprawdę i akceptuję Cię dokładnie takim, jakim jesteś.
Widzę Cię, ponieważ mogę również zobaczyć siebie takim, jakim jesteś. Widzę Cię, bo widzę też siebie.
Piękna sprawa, wśród plemion RPA najczęstszym pozdrowieniem (W Zulu) jest Sawabona. To znaczy "widzę cię". Jest to sposób widzenia drugiego, przyjmowania go takim, jakim jest, z jego cnotami, ze swoim światłem, a także z jego wadami.
"Tak więc istnieję dla ciebie". Szanuję Cię, cenię, jesteś dla mnie ważny i akceptuję Cię. Akceptuję Cię takim, jakim jesteś, a Ty jesteś częścią mnie."
WeAreAllOne
Todos Somos Uno
Opracował: Piotr Zalanowski
Mieszkanka Pandory: Natalia Paciok

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz