piątek, 12 czerwca 2015

POTĘGA WDZIĘCZNOŚCI.

Wdzięczność
wdziecznosc
To stan świadomości odzwierciedlający miłość bezwarunkową posiadający tak samo wysoką wibracje. Postanowiłam opisać jak uczucie wdzięczności wpływa na ciało oraz naszą psychikę. Od niedawna, bo zaledwie niecały miesiąc staram się praktykować miłość, wdzięczność i zauważyłam pomimo krótkiego okresu bardzo pozytywny na mnie wpływ.

Fakty naukowe
Od 1991r. W Kalifornii Instytucie Matematyki Serca (HeartMath) odbywają się badania jak ludzkie emocje wpływają na ciało.
Nasze serce tworzy 5000 razy silniejsze pole elektromagnetyczne od pola wytwarzanego przez mózg i jest on wyczuwalny przez każdą komórkę ciała. Jego pole tzw. torus obejmuje obszar około 3metry wokół nas i wpływa na nasze otoczenie. Podczas odczuwania pozytywnych emocji komórki działają w sposób optymalny, wtedy odbierają z serca sygnał w postaci spójnego pola. Ten właśnie mechanizm to bicie naszego serca.
Gdy odczuwamy negatywne emocje typu złość, gniew, frustracja rytm ten jest nieregularny.

Koherencja serca
Jest to zjawisko polegające na długotrwałym utrzymywaniu pozytywnych emocji. Wpływa on na zwiększoną wydajność i harmonie w funkcjonowaniu systemów ciała, rozbudzanie zdolności intuicji, zwiększa świadomość, polepsza komunikacje.
Podczas stanu koherencji wykres pracy serca przypomina regularną sinusoide, matematyczny wzór. Wtedy nasze ciało i umysł zaczyna się regenerować, mijają chroniczne bóle, mięśnie zaczynają się relaksować, zachodzą zmiany na głębszym hormonalnym poziomie. Poziom DHEA hormony młodości podnosi się ,a opada kortyzol odpowiedzialny za niemiłe objawy typu słaba koncentracja, rozkojarzenie, objawy psychomatyczne. Mózg limbiczny odpowiedzialny za emocje uruchamia proces samoleczenia, odpuszczają lęki, stany depresyjne. Wzmacnia się również system immunologiczny.
Pod względem psychicznym koherencja objawia się tym ,iż zaczynamy odczuwać miłość, radość, wdzięczność, pewność, zaufanie oraz akceptacje. Jest to ucieczka od rozszalałego umysłu do oazy spokoju i bezpieczeństwa.

Moje doświadczenia
serce Moja praktyka utrzymywania pozytywnych emocji polega między innymi na prowadzeniu dziennika wdzięczności. Codziennie rano wpisuje wartości za które dziękuje i przenoszę świadomość w przestrzeń serca. Są to szczere podziękowania, gdyż ciężko byłoby mi było oszukać swój intelekt. Dzięki systematycznym wpisom połączonym z medytacją serca moje samopoczucie ulega zmianie na lepsze, stres ulega redukcji. Jestem bardziej radosna, spokojna, otwarta. Me myśli mniej błądzą, a umysł częściej koncentruje się na dobrych aspektach. Pozytywne emocje sprawiają, iż wibracje mojej energii wzrastają i zaczynam przyciągać coraz to milsze doświadczenia.
Inną metodą, którą stosuje jest wspomnienie osób, którzy pomogli mi w życiu i wobec których odczuwam wdzięczność. Im bardziej wyrażam to uczucie gestem, uśmiechem tym więcej mam go w sobie.
W trudnych sytuacjach, a nie jest to łatwe, biorę głęboki wdech i mimo braku zrozumienia sytuacji również staram się wytrwać. Wszystko w życiu dzieje się z jakiejś przyczyny i w jakimś celu, więc też dziękuje. Zatrzymuje się wtedy w mym systemie nerwowym napięcie, odwraca dysharmonia i wraca jasność umysłu.

Mózg
mozgisercePodczas koherencji nasz mózg wytwarza fale Alfa, dzięki którym umysł wycisza się. W tym stanie łatwiej przyswoić wiedzę i zwiększa się inwencja twórcza. Zjawisko koherencji z jednoczesną wizualizacją celów, marzeń sprawia, iż szybciej przyciągamy okoliczności wspomagające ich realizacje.
„Lecz Ja ci mówię: miłuj, miłuj, miłuj rzeczy których pragniesz, gdyż twoja miłość do nich przyciągnie je do ciebie” Neale Donald Walsch ‚Rozmowy z Bogiem’
                                                                                       Karolina

http://www.instytutnoble.pl/potega-wdziecznosci/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz